Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Ανεξέλεγκτα τα έσοδα διοδίων

Από το κύριο άρθρο της Ελευθεροτυπίας

ΓΙΑ τρίτη φορά την τελευταία τριετία η Ομοσπονδία εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ παρεμβαίνει με επιστολή της στους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών για την κατάσταση που επικρατεί στην είσπραξη διοδίων στους εθνικούς δρόμους.
ΣΤΗΝ επιστολή τονίζεται ότι από την άνοιξη του 2008, οπότε οι σταθμοί παραχωρήθηκαν στους κατασκευαστές-εργολάβους, δεν υπάρχει άμεσος, ουσιαστικός έλεγχος εκ μέρους του Δημοσίου στα έσοδα από τα διόδια. Και αυτό παρ' ότι στις συμβάσεις του 2007 προβλέπεται ο έλεγχος της είσπραξης των διοδίων και μάλιστα με έξοδα των εργολάβων! Οι τελευταίοι έχουν υποχρέωση να παραδίδουν στοιχεία από τις εισπράξεις, αλλά ο εκ των υστέρων έλεγχος είναι πολύ δύσκολος.

ΟΙ κατασκευαστές έχουν δικό τους σύστημα καταμέτρησης, το οποίο το Δημόσιο δεν μπορεί να ελέγξει. Οι εργαζόμενοι ζητούν το εξής απλό: να θέσει το υπουργείο Μεταφορών άμεσα σε λειτουργία το σύστημα καταγραφής διέλευσης των οχημάτων και είσπραξης τελών διοδίων, το οποίο θα είναι ηλεκτρονικά συνδεδεμένο με το σύστημα καταμέτρησης των κατασκευαστών. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζονται τα έσοδα που αναλογούν στο Δημόσιο.

ΤΟ αστείο είναι ότι από το 1998 και ώς τις αρχές του 2005 είχε τεθεί, σταδιακά, σε λειτουργία ένα υπερσύγχρονο σύστημα είσπραξης στους 19, τότε, σταθμούς, που είχε στοιχίσει στο Δημόσιο 12 εκατ. ευρώ. Από το 2008 όμως, όταν οι εθνικοί δρόμοι παραχωρήθηκαν στους εργολάβους, το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα καταργήθηκε!

ΕΙΝΑΙ χλιαρό το επιχείρημα πως αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι σταθμοί σχεδόν διπλασιάστηκαν (34). Το σύστημα θα μπορούσε να επεκταθεί. Αντ' αυτού καταργήθηκε!

Η ΑΝΑΓΚΗ επέκτασης του ηλεκτρονικού αυτού συστήματος με παράλληλη σύνδεσή του με το σύστημα των εργολάβων φαντάζει εκ των ων ουκ άνευ, δεδομένου ότι από το 2013 το Δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει μέρος των διοδίων.

ΑΡΚΕΙ η έκδοση μιας υπουργικής απόφασης για να λυθεί το μείζον αυτό θέμα, ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι. Τι εμποδίζει τους υπουργούς, ουδείς γνωρίζει. Και θα γνώριζαν την ακριβή κίνηση των οχημάτων και θα απέτρεπαν τα «παιχνίδια» (επαναχρησιμοποίηση αποδείξεων, τιμές Ι.Χ. σε φορτηγατζήδες) και θα είχε το Δημόσιο διασφαλίσει τα έσοδα που δικαιούται.

ΟΦΕΙΛΟΥΝ οι δύο υπουργοί να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τις καταγγελίες των εργαζομένων και να εκδώσουν την ανάλογη υπουργική συναπόφαση. Να λειτουργήσει, επιτέλους, ο κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια, συχνά, αργούν να δημοσιευθούν γιατί πρέπει πρώτα να ελεγχθεί ότι δεν είναι υβριστικά ή διαφημιστικά (κανένας άλλος έλεγχος δεν γίνεται) και επειδή το blog δεν είναι η δουλειά μας, αλλά το "ψώνιο" μας, ελέγχονται μόνο μια φορά τη μέρα.